digmag digmag .

digmag

روش‌هاي غيرفعال كردن برنامه‌هاي استارتاپ ويندوز 10: بهينه‌سازي عملكرد سيستم شما

بهبود سرعت ويندوز: با غيرفعال كردن برنامه‌هاي استارتاپ ويندوز 10، سرعت بالا آمدن سيستم و عملكرد كلي آن بهبود مي‌يابد. اين برنامه‌ها كه به صورت خودكار اجرا مي‌شوند، منابع زيادي را مصرف مي‌كنند.
برنامه‌هاي خودكار: برنامه‌هايي مانند iTunes، Adobe Creative Cloud، Spotify و Steam به صورت خودكار در استارتاپ ويندوز اجرا مي‌شوند و مي‌توانند سرعت سيستم را كاهش دهند.
استفاده از تنظيمات ويندوز: با مراجعه به منوي استارت و تنظيمات (Settings)، به بخش اپليكيشن‌ها (Apps) و سپس گزينه استارتاپ (Startup) برويد تا ليست برنامه‌ها را مشاهده و مديريت كنيد.
ارزيابي اثرگذاري برنامه‌ها: در بخش استارتاپ تنظيمات ويندوز، مي‌توانيد ميزان اثرگذاري هر برنامه بر روي عملكرد استارتاپ را (High، Medium، Low) مشاهده و برنامه‌هاي غيرضروري را غيرفعال كنيد.
استفاده از Task Manager: كليدهاي ويندوز+X را فشار داده و Task Manager را انتخاب كنيد. سپس به زبانه استارتاپ رفته و برنامه‌هاي غيرضروري را غيرفعال كنيد تا سرعت سيستم افزايش يابد.
فعال و غيرفعال كردن برنامه‌ها: در Task Manager، بر روي برنامه‌اي كه قصد غيرفعال كردن آن را داريد كليك كرده و گزينه Disable را انتخاب كنيد. در صورت نياز، با انتخاب گزينه Enable مي‌توانيد برنامه را مجدداً فعال كنيد.
دعوت به سايت:
براي راهنمايي‌هاي بيشتر در مورد بهينه‌سازي عملكرد ويندوز 10 و غيرفعال كردن برنامه‌هاي استارتاپ، به سايت ما سر بزنيد و از مقالات كاربردي ما بهره‌مند شويد.


برچسب: غيرفعال كردن برنامه‌هاي استارتاپ، بهينه‌سازي ويندوز 10، تنظيمات استارتاپ، Task Manager ويندوز، افزايش سرعت ويندوز، مديريت استارتاپ ويندوز، غيرفعال كردن اپليكيشن‌هاي خودكار، تنظيمات ويندوز،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۴۴:۴۷ توسط:digmag موضوع: نظرات (0)

راهنماي جامع حذف حساب ايميل از اپليكيشن Mail در آيفون و آيپد

افزودن حساب گوگل در اپليكيشن تنظيمات (Settings) آيفون و آيپد به معناي افزودن جيميل به اپليكيشن Mail است. اما ممكن است بخواهيد به دلايل مختلف حساب ايميل خود را از اين اپليكيشن حذف كنيد. در ادامه، مراحل حذف حساب ايميل را به طور دقيق توضيح مي‌دهيم تا بتوانيد به راحتي حساب‌هاي ايميل خود را مديريت كنيد.

ابتدا به اپليكيشن تنظيمات (Settings) در آيفون يا آيپد خود برويد. سپس به بخش «Passwords & Accounts» وارد شويد. در اينجا، تمامي حساب‌هاي ايميل اضافه شده به دستگاه شما نمايش داده مي‌شوند. حساب موردنظر خود را انتخاب كنيد تا جزئيات دقيق‌تر آن را مشاهده كنيد.

براي حذف حساب ايميل از اپليكيشن Mail، بايد كليد تغيير وضعيت اپليكيشن «Mail» را لمس كنيد. با انجام اين كار، همگام‌سازي ايميل متوقف شده و قسمت مربوط به سرويس ايميل موردنظر از اپليكيشن Mail ناپديد مي‌شود.

اگر مي‌خواهيد چندين حساب ايميل را حذف كنيد، بايد به قسمت «Passwords & Accounts» بازگرديد و همين مراحل را براي هر حساب تكرار كنيد. اين فرآيند براي حذف حساب‌هاي ايميل شخص ثالث نيز قابل اجرا است. با اين حال، اگر قصد حذف حساب ايميل iCloud را داريد، مراحل كمي متفاوت خواهد بود.

براي حذف حساب ايميل iCloud، به قسمت پايين صفحه برويد و كليد تغيير وضعيت كنار گزينه «Mail» را لمس كنيد. با انجام اين كار، حساب ايميل iCloud شما غيرفعال شده و ديگر در اپليكيشن Mail نمايش داده نمي‌شود. براي اطمينان، مي‌توانيد اپليكيشن Mail را باز كنيد و مشاهده كنيد كه صفحه خوشامدگويي به جاي ورودي ايميل نمايش داده مي‌شود.

اگر به هر دليلي از اپليكيشن Mail استفاده نمي‌كنيد، مي‌توانيد از اپليكيشن‌هاي جايگزين مانند Gmail يا Spark استفاده كنيد. اين اپليكيشن‌ها قابليت‌هاي اضافي و ويژگي‌هاي بهتري را ارائه مي‌دهند كه ممكن است نيازهاي شما را بهتر برآورده كنند.

اگر مي‌خواهيد جزئيات بيشتري در اين زمينه بدانيد يا به دنبال راهنمايي‌هاي بيشتر هستيد، به وبسايت ما سر بزنيد و از مقالات جامع و به‌روز ما بهره‌مند شويد.


برچسب: حذف حساب ايميل، آيفون، آيپد، اپليكيشن Mail، تنظيمات آيفون، تنظيمات آيپد، جيميل، Outlook، iCloud، حذف ايميل، اپليكيشن‌هاي جايگزين ايميل، Gmail، Spark،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۴۸:۳۸ توسط:digmag موضوع: نظرات (0)

امنيت حساب جيميل: ۶ گام براي حفاظت از اطلاعات شخصي شما

حساب جيميل شما در دنياي ديجيتال امروز يك منبع ارزشمند از اطلاعات شخصي و محرمانه است. براي حفظ امنيت اين حساب و جلوگيري از تهديدات احتمالي، ضروري است كه از روش‌هاي مؤثر استفاده كنيد. در اين مقاله، به ۶ روش كليدي براي ارتقاء امنيت حساب جيميل خواهيم پرداخت.

۱. تنظيمات امنيتي را بررسي كنيد ابتدا وارد جيميل شويد و بر روي نمايه كاربري خود كليك كنيد. سپس "مديريت حساب گوگل" را انتخاب كرده و به بخش "امنيت" برويد. در اينجا مي‌توانيد تنظيمات مهمي مانند تغيير پسورد و فعال‌سازي احراز هويت دو مرحله‌اي را انجام دهيد.

۲. مشكلات امنيتي را شناسايي و رفع كنيد گوگل به شما توصيه‌هايي براي بهبود امنيت حساب كاربري ارائه مي‌دهد. به بخش "Secure Account" برويد و وضعيت امنيتي خود را بررسي كنيد. در صورت وجود مشكلات، اين توصيه‌ها را دنبال كنيد تا حساب شما امن‌تر شود.

۳. پسورد خود را قوي كنيد و احراز هويت دو مرحله‌اي را فعال كنيد تغيير پسورد به يك رمز قوي و فعال‌سازي احراز هويت دو مرحله‌اي، يكي از بهترين روش‌ها براي حفاظت از حساب جيميل است. اين ويژگي نياز به وارد كردن كد تأييد اضافي براي ورود به حساب را فراهم مي‌كند و امنيت شما را افزايش مي‌دهد.

۴. فعاليت‌هاي اخير خود را بررسي كنيد در بخش فعاليت‌هاي اخير امنيتي، تمام دسترسي‌ها و اقدامات انجام‌شده به حساب جيميل شما را مشاهده كنيد. اين اطلاعات به شما كمك مي‌كند تا فعاليت‌هاي مشكوك را شناسايي و امنيت حساب خود را بررسي كنيد.

۵. دستگاه‌هاي متصل به حساب خود را مديريت كنيد بررسي و مديريت دستگاه‌هايي كه به حساب جيميل شما متصل هستند، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. دستگاه‌هاي ناشناخته را از ليست حذف كنيد و از دسترسي غيرمجاز جلوگيري كنيد.

۶. برنامه‌هاي شخص ثالث را مرور كنيد از بخش تنظيمات امنيتي، برنامه‌هاي شخص ثالثي كه به حساب جيميل شما دسترسي دارند را مرور كنيد. برنامه‌هايي كه ديگر استفاده نمي‌كنيد را حذف كنيد تا از دسترسي غيرمجاز جلوگيري كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر و دريافت مشاوره در زمينه امنيت حساب جيميل، به سايت ما مراجعه كنيد و از خدمات تخصصي ما بهره‌مند شويد.


برچسب: امنيت جيميل، مديريت دستگاه‌هاي متصل، احراز هويت دو مرحله‌اي، برنامه‌هاي شخص ثالث، فعاليت‌هاي اخير، تغيير پسورد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۵۴:۵۳ توسط:digmag موضوع: نظرات (0)

آيا بايد از دارك وب ترسيد؟ نگاهي به خطرات و تهديدات آن

در دنياي سايبري، دارك وب به عنوان يك قلمرو پنهان و مخوف شناخته مي‌شود. اين بخش از اينترنت كه از ديد موتورهاي جستجو پنهان است، به دليل فعاليت‌هاي غيرقانوني و خطرات جدي خود، به موضوعي نگران‌كننده تبديل شده است.

دسترسي به دارك وب: براي ورود به دارك وب، نياز به ابزارهاي خاصي همچون مرورگر تور است كه هويت و موقعيت مكاني كاربر را پنهان مي‌كند. اين دسترسي محدود و پيچيده، باعث مي‌شود تا كاربران به دنياي زيرين اينترنت پا بگذارند.

بازار سياه مجازي: دارك وب به عنوان بازار سياه اينترنت شناخته مي‌شود. در اين فضا، انواع كالاهاي غيرقانوني از جمله مواد مخدر، اسلحه و داده‌هاي دزدي به فروش مي‌رسند. اين محيط پنهان به مجرمان سايبري اين امكان را مي‌دهد كه بدون ترس از شناسايي، فعاليت‌هاي غيرقانوني خود را انجام دهند.

جنايات سايبري: دارك وب به مركز فعاليت‌هاي مجرمانه تبديل شده است. هكرها، با استفاده از اين فضا، به سرقت اطلاعات شخصي و بانكي پرداخته و بدافزارهاي مخرب را منتشر مي‌كنند. همچنين، باج‌گيري‌هاي سايبري در اين محيط، تهديدات امنيتي را افزايش مي‌دهد.

خطرات امنيتي: تردد در دارك وب مي‌تواند به خطرات جدي امنيتي منجر شود. بدافزارها، صفحات فيشينگ و حملات سايبري از جمله تهديدات رايج در اين فضا هستند كه مي‌توانند به اطلاعات و هويت شخصي آسيب بزنند.

آسيب‌هاي رواني: محتواي خشن و غيرانساني كه در دارك وب منتشر مي‌شود، مي‌تواند آسيب‌هاي رواني جدي به دنبال داشته باشد. تصاوير و ويديوهاي تكان‌دهنده و فعاليت‌هاي غيراخلاقي در اين فضا، سلامت رواني كاربران را تهديد مي‌كند.

راه‌هاي مقابله: براي مقابله با دارك وب، بهتر است از آن دوري كنيد. كنجكاوي در مورد اين فضا مي‌تواند عواقب جبران‌ناپذيري داشته باشد. آموزش و آگاهي‌رساني در خصوص خطرات دارك وب، به ويژه براي گروه‌هاي آسيب‌پذير مانند نوجوانان، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

نتيجه‌گيري: دارك وب با ويژگي‌هاي تاريك و خطرناك خود، ترس را در دل هر فردي مي‌اندازد. شناخت و آگاهي از اين تهديدات، براي حفظ امنيت و سلامت ديجيتال ضروري است.

براي كسب اطلاعات بيشتر و بررسي موضوعات مشابه، به سايت ما سر بزنيد.


برچسب: دارك وب، امنيت سايبري، جنايات سايبري، بازار سياه مجازي، آسيب‌هاي رواني، ابزارهاي امنيتي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۵۳:۰۳ توسط:digmag موضوع: نظرات (0)

نرخ تورم و شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي: شناخت و تأثيرات آن

تورم از ديدگاه اقتصاددانان به افزايش سطح عمومي توليد پول، درآمدهاي پولي، يا قيمت‌ها اشاره دارد. تورم به‌طور كلي به معني افزايش غيرمتناسب و نامنظم سطح عمومي قيمت‌ها در اقتصاد است. اين پديده مي‌تواند ناشي از عدم تعادل بين موجودي كالاها و نقدينگي در گردش باشد، به‌طوري كه افزايش قيمت‌ها بدون پشتوانه و تعادل صورت مي‌گيرد. وقتي كالاهاي قابل عرضه كاهش يابند، مي‌توان آن‌ها را به هر قيمتي فروخت و اين اختلاف قيمت، تورم ناميده مي‌شود.

دلايل تورم:

اقتصاددانان معمولاً دو دليل عمده براي تورم ذكر مي‌كنند:

كاهش عرضه كل يا افزايش تقاضاي كل
رشد عرضه پول مازاد بر رشد اقتصادي يا همان رشد نقدينگي
نرخ تورم:

نرخ تورم شاخصي است كه ارزش پول و قدرت خريد را در يك بازه زماني مشخص نمايش مي‌دهد. بانك مركزي هر كشور به عنوان مرجع تعيين سبد كالاي پايه و محاسبه نرخ تورم، اين شاخص را ارائه مي‌دهد.

شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي (CPI):

اين شاخص معياري براي سنجش تغييرات قيمت كالاها و خدمات مصرفي خانوارها است. شاخص CPI به عنوان يكي از بهترين معيارها براي نمايش تغيير قدرت خريد پول داخلي هر كشور محسوب مي‌شود.

پيش‌بيني نرخ تورم و شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي:

پيش‌بيني نرخ تورم و شاخص CPI در بازه‌هاي زماني آينده مي‌تواند به برنامه‌ريزي بهتر اقتصادي كمك كند. با استفاده از روش‌هاي علمي و رياضي، مي‌توان پيش‌بيني‌هايي انجام داد. براي مثال، نشريه الكترونيك قديري به صورت ماهانه اين شاخص‌ها را پيش‌بيني مي‌كند. البته، فاكتورهاي اجتماعي، اقتصادي و سياسي مي‌توانند باعث اختلاف در واقعيت با پيش‌بيني‌ها شوند.

پيامدهاي تورم:

تورم مي‌تواند آثار مثبت و منفي داشته باشد. از جمله مهم‌ترين اثرات تورم، تأثير توزيعي آن است. تورم به نفع گروه‌هاي پردرآمد و به ضرر گروه‌هاي فقير و كم‌درآمد تمام مي‌شود. به عبارت ديگر، تورم به افرادي كه درآمدهاي ثابت دارند، ضرر مي‌زند و از قدرت خريد آن‌ها مي‌كاهد.

نحوه جمع‌آوري اطلاعات:

بانك مركزي از طريق مراجعه مستقيم آمارگيران به منابع اطلاعاتي در كليه شهرها و مصاحبه با آن‌ها، اطلاعات مربوط به قيمت كالاها و خدمات را جمع‌آوري مي‌كند. آمارگيران ماهانه به حدود 40 هزار منبع اطلاعاتي مراجعه كرده و قيمت جاري بيش از 121 هزار واحد كالاها و خدمات را بررسي مي‌كنند.

نمونه‌هاي تاريخي تورم در جهان:

آلمان پس از جنگ جهاني اول: واحد پولي مارك آلمان به قدري بي‌ارزش شد كه قيمت 1 نان برابر 4.6 ميليون مارك بود.
زيمبابوه در دهه 2000 ميلادي: تورم ناشي از چاپ بيش از اندازه پول براي تأمين بودجه كشور در جنگ دوم كنگو به حدي رسيد كه ارز ملي منحل و ارز خارجي جايگزين شد.
مجارستان پس از جنگ جهاني دوم: نرخ تورم روزانه پنگو (واحد پولي مجارستان) بيش از 200 درصد بود و قيمت‌ها هر 15 ساعت دو برابر مي‌شد. اين وضعيت نيز منجر به تغيير واحد پولي كشور شد.
براي اطلاعات بيشتر و مقالات تخصصي درباره اقتصاد و شاخص‌هاي تورم، به وبسايت ما مراجعه كنيد.


برچسب: نرخ تورم، شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي، CPI، اقتصاد كلان، پيش‌بيني تورم، تورم تاريخي، جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي، تأثيرات تورم، دلايل تورم، قدرت خريد پول،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۳۸:۳۵ توسط:digmag موضوع: نظرات (0)

نكات مهم براي امنيت خريد اينترنتي

توصيه‌هايي براي امنيت خريد اينترنتي: با افزايش خريدهاي آنلاين، اهميت امنيت در اين زمينه نيز افزايش يافته است. براي اطمينان از امنيت خريدهاي اينترنتي خود، بايد به چند نكته كليدي توجه كنيد.

نماد اعتماد الكترونيك: اولين و مهم‌ترين نكته در خريد اينترنتي، وجود نماد اعتماد الكترونيك كسب و كارهاي اينترنتي است. اين نماد تضمين مي‌كند كه سايت مورد نظر از سوي سازمان توسعه تجارت الكترونيكي تاييد شده است و مي‌توانيد با اطمينان از آن خريد كنيد.

گارانتي تعويض محصول: اطمينان از وجود گارانتي تعويض محصول نيز اهميت زيادي دارد. در صورت آسيب ديدن محصول، مي‌توانيد آن را تعويض كنيد. اين امر به شما اطمينان مي‌دهد كه در صورت بروز مشكل، مي‌توانيد محصول را بدون نگراني تعويض نماييد.

پرداخت درب منزل: پرداخت درب منزل روشي امن براي خريد اينترنتي است. اين روش به شما امكان مي‌دهد تا قبل از پرداخت، محصول را بررسي كنيد و از صحت آن اطمينان حاصل نماييد.

پيشوند URL سايت پرداخت: هنگام پرداخت آنلاين، به پيشوند URL سايت توجه كنيد. مطمئن شويد كه URL با "https" شروع مي‌شود تا از امنيت اطلاعات خود اطمينان حاصل كنيد و از سايت‌هاي جعلي جلوگيري نماييد.

خريد از سايت‌هاي معتبر: توصيه مي‌شود از سايت‌هاي معتبر و شناخته شده خريد كنيد. اين كار باعث مي‌شود كه از احتمال هك شدن اطلاعات بانكي خود توسط افراد سودجو جلوگيري كنيد.

اسكرين شات از شناسه خريد: پس از انجام خريد، از شناسه خريد خود اسكرين شات بگيريد. در صورت بروز مشكل، اين اسكرين شات به شما كمك مي‌كند تا خريد خود را پيگيري كنيد.

براي مطالعه ادامه اين مقاله و دريافت نكات بيشتر، به وبسايت ما مراجعه كنيد.


برچسب: امنيت خريد اينترنتي، نماد اعتماد الكترونيك، گارانتي تعويض محصول، پرداخت درب منزل، پيشوند URL، خريد از سايت‌هاي معتبر، اسكرين شات خريد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۴۴:۴۷ توسط:digmag موضوع: نظرات (0)

چگونه هوش مصنوعي به بهبود كيفيت عكس‌هاي شما كمك مي‌كند

 

عكاسي هنري جذاب است كه لحظات مهم زندگي را ثبت مي‌كند، اما گاهي عكس‌ها به دليل تاري، نويز يا نور نامناسب كيفيت لازم را ندارند. هوش مصنوعي مي‌تواند به عنوان يك نجات‌دهنده براي بهبود كيفيت اين عكس‌ها وارد عمل شود.

۱. نقش هوش مصنوعي در بهبود كيفيت عكس‌ها: ابزارهاي هوش مصنوعي با استفاده از الگوريتم‌هاي پيشرفته، ايرادات عكس‌ها را شناسايي و رفع مي‌كنند. اين ابزارها مي‌توانند وضوح عكس را افزايش دهند، نويز را كاهش دهند و رنگ‌ها را اصلاح كنند.

۲. افزايش وضوح عكس: هوش مصنوعي با تحليل پيكسل‌هاي عكس، وضوح و جزئيات آن را به طور چشمگيري افزايش مي‌دهد، كه اين موضوع باعث مي‌شود تصاوير واضح‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند.

۳. حذف نويز عكس: يكي از مشكلات رايج در عكس‌ها، نويز است كه باعث كاهش كيفيت تصوير مي‌شود. ابزارهاي هوش مصنوعي مي‌توانند نويز را شناسايي و حذف كنند و عكس‌ها را شفاف‌تر كنند.

۴. اصلاح رنگ‌ها: هوش مصنوعي قادر است رنگ‌هاي عكس را به صورت خودكار تنظيم كند يا به كاربران امكان دهد تا رنگ‌ها را به دلخواه تغيير دهند، كه اين ويژگي مي‌تواند عكس‌ها را زنده‌تر و طبيعي‌تر كند.

۵. تنظيم نور و روشنايي: با تنظيم نور و روشنايي، هوش مصنوعي مي‌تواند عكس‌ها را از حالت تاريكي يا روشنايي بيش از حد خارج كند و به آنها تعادل ببخشد.

۶. معرفي ابزارهاي هوش مصنوعي براي بهبود عكس‌ها: ابزارهايي مانند Topaz Photo AI، Luminar AI، Photolemur و Remini از هوش مصنوعي براي بهبود كيفيت عكس‌ها استفاده مي‌كنند و هركدام ويژگي‌هاي خاص خود را دارند.

۷. نكاتي براي استفاده از ابزارهاي هوش مصنوعي: قبل از استفاده از اين ابزارها، از عكس‌هاي خود نسخه پشتيبان تهيه كنيد و از ابزارهاي معتبر استفاده كنيد. همچنين تنظيمات ابزارها را مطابق با نياز خود تنظيم كنيد تا بهترين نتيجه را بگيريد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر و مشاهده ادامه مقاله، به سايت ما سر بزنيد.


برچسب: بهبود كيفيت عكس، هوش مصنوعي در عكاسي، ابزارهاي هوش مصنوعي، كاهش نويز عكس، اصلاح رنگ، افزايش وضوح عكس، Photolemur، Topaz Photo AI، Luminar AI، Remini،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۴۲:۴۵ توسط:digmag موضوع: نظرات (0)